Thursday, March 19, 2009

MANIFETSO "DARI INFORMASI KE AKSI" 2009

Oraitt...Comrade sekalian...Disini ada pengumuman tentang manifetso yang bakal kalian hadap dan hidu hingga menjadi keras, tegakberdiri serta berwarna hitam pekat!!! Bakal digosok dan ditolak tarik hingga ke pancutan terakhir.Kalian akan disedut masuk ke dalam panji2 revolusi yang ingin dipropagandakan khas untuk kepentingan bersama.Tapi kita yang 'miskin' mahukan 'lebih' daripada itu.Mana puas weii sorang2...

Manifetso untuk tamanmelurbarrios tahun 2009 akan memulakan segmen "Dari Informasi Ke Aksi"(Akan dijelaskan sebentar nanti)

Antara manifetso kami yang berjaya buat setakat ini berkenaan dengan wilayah jajahan comrade ialah :

1- Berjaya merampas kembali dewan serbaguna yang dahulunya milik parti UMNO.Trimas buat Pakatan Rakyat Selangor.Lokasi sekitar dewan2 serbaguna di sekitar DUN teratai.Maka comrade boleh bermain ping pong tanpa halangan dari Pak Cik UMNO yang perasan dewan tu bapak dia yang punya.Sekarang nih sapa2 pun boleh gunakan dewan tu untuk apa2 acara sekalipun.

2- Berjaya merampas kembali kutipan duit pasar malam yang dahulunya dikutip oleh cawangan Hulu Langat.Dan sekarang nih Pasar Malam Taman Melur kini adalah milik Surau Melur bawah.Bab nih aku tak tahu sapa nyer keje??? Nanti gua check balik.

3- Walaupun comrade2 kita datang berlainan parti dan pendapat serta bermulut busuk (celupar). Kita masih lagi menerapkan budaya hormat saling menghormati antara satu sama yang lain.Hormati la orang2 yang lebih tua daripada anda.Walaupun orang tua tuh mulut busuk!!! Respect each other okeh...

4- SQUAD futsal (saturday weekend) dan bola sepak (Melurga) masih dahagakan aksi untuk bermain dengan dimana-mana acara sekalipun.Atas nama solidariti.Comrade Kechik telah berjaya menganjurkan 'aksi' pertandingan bermain bola 4 lawan 4 tahun lepas.Bawah 15 tahun dan hanya untuk warga kanak2 sekitar Taman Melur sahaja.

5- Berjaya meminimakan pengangguran di kalangan comrade.Tetapi ramai antara comrade kita yang masih lagi menjadi student di IPTS dan IPTA.Belaja rajin2 wehh hahaha...

Selain daripada itu...itu aje lah yang aku ingat.Ada sapa2 nak tambah...

MANIFETSO "DARI INFORMASI KE AKSI" 2009

Kita akan mulakan agenda tentang :

1- FREE MECCA CAMPAIGN
Sipnosis :
Agak pelik lagi dan korang jangan terkejut.kenapa perlu kita bebaskan Mekah dari Saudi Arabia?Bagaimanakah pembebasan Mekah itu harus men'injunsifikasi dalam pemikiran umat Islam di hari ini.Tahu tak kalian bahawa Mekah itu harus dinaungi dan bukan di'miliknegara'kan oleh Saudi Arabia.Kenapa dan kenapa???Kita akan menyelusuri sejarah dan text2 kajian berkenaan dengan isu ini bahawa mengapa Mekah harus dibebaskan segera!!!

2- MALAYSIAKU NEGARA BERBUDAYA
Sipnosis :
Mengenang kembali kehidupan masa kecil comrade2, permainan2 yang telah lama ditinggalkan, habit, dan pelbagai lagi aksi akan dibongkar bagi memenuhi arkib sejarah untuk 10 tahun hadapan.Turut diceritakan sekali tentang fesyen, music, seiring dengan perjalanan sejarah.Bagaimanakah masyarakat kita dibudayakan sendiri dengan konsesi pemikiran dinamik hasil kerjasama kerajaan yang memerintah pada waktu itu.Percaya atau tak, kitalah membudayakan sendiri budaya kita.

3- MENGUBURKAN PARTI TUNJANG "KETUANAN" MELAYU
Sipnosis :
Dah lebih 51 tahun memerintah.Makin kayap rakyat dibuatnya.Apa yang korang semuanya macam sial.Dari segi ekonomi, rasuah, mentaliti, projek2 gagal, rakyat digula-gula'kan sehingga kini proses penjenamaan semula PARTI KETUANAN MELAYU nih nampaknya semakin gagal.Pembunuh dan perompak membarisi pemerintahan negara dan kita akan lihat sendiri satu-persatu ahli2nya ditinju masuk ke lubang kubur.Sesuai dengan fokus Pakatan Rakyat yang mahu yang mahu menukar Malaysia nih menjadi NEGARA RAKYAT.Rakyat makin muntah dan muak melihat lakonan korang.

4- FEUDALISME MAUT DAN REPUBLIKAN HIDUP
Sipnosis :
Sesuai dengan isu 'main belakang' di Perak dan 9 orang yang telah dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan menghina Sultan.Maka dengan ini lahirlah roh2 Hang Jebat dikalangan comrade yang menentang keistimewaan dan ke'daulatan raja2 Kapoor dan Beruk atas kebodohan baginda itu sendiri.Ingat rakyat nih sembab sangat ke nak diperbodoh2kan dan disuruh taat setia.Bagi kami tiada lagi istilah Raja Adil Raja Disembah, Raja ZAlim Raja Disanggah.Yang kami mahukan ialah Raja2 Kapor dan Beruk ini harus disumbat masuk ke dalam muzium atau ke lubang kubur.

Pada masa yang sama.Kita akan proposed agenda republikan yang lebih real dimana kita akan belaja sendiri bagaimanakah negara2 lain menggulingkan Raja2 nya sendiri bagi menaikkan kepimpinan pilihan rakyat.Juga diselitkan sejarah2...

Dan yang lain2...Ada sapa2 nak tambah...Kalau tiada manifetso nih akan bermula...

No comments:

Post a Comment