Friday, March 13, 2009

PEKIDA??? PEJUANG AGAMA DAN BANGSA



Taken from here

tamanmelurbarrios said :
Sebut pasal PEKIDA nih satu warta maya nih dah tahu kecibaian diorg dalam arena politik di negara kita nih.PEKIDA nih selalu menampakkan kejelikkan dan ketidakpandaian mereka di luar sana yang rata-ratanya terdiri dari wartawan dan juga orang yang lebih tua.

Korang tgk org tua yg dipanggil ayahanda nih.Harap je songkok tinggi.Tapi akal letak lutut.Otak letak kat bontot.Moral dia disimpan rapi ke dalam peti sejuk.

PEKIDA ini dilihat salah satu organisasi halal yg menghalalkan gangsterisme daripada menyebarkan dakyah mereka yang lebih islamik.Tetapi juga diselitkan unsur supremacist "ketuanan melayu" yang begitu rasis dan fasis.

Aku masih lagi mengerti dan aku paham benar group2 PEKIDA nih sebab ada di antara rakan-rakan kita pon ter'join atas perasaan atau konon2 nak ade org cover la, nak mintak backup la.Kalau gaduh atau nk pukul anak orang nampak gempak sikit ramai2 leh turun.

Kepala butuhhh!!! (tunjukkan jari 'tengah' kat muka diorg) kalau korang kalau tak buat hal.Takkan la orang lain nak usik lu.Lain la kes aniaya ke...Leh terima lagi.

Inilah cerita 3-4 tahun lepas dimana hampir ada diantara comrade2 kita 'ter'masuk group PEKIDA nih.Apa pun alasan mereka sememangnya aku tak setuju langsung ngan dasar2 mereka.Dah macam ajaran sesat pon ada gak.(junjung2 quran tapi perangai cam gampang gak)Tapi malangnya buat comrade2 kita nih sebenarnya tak tahu atau buat2 pekak.Namum trimas buat majalah Mastika (yg lepu dan tepu) membongkar aktiviti2 PEKIDA nih.

Akhirnya isu dan imej PEKIDA dibiarkan berlalu seperti air sungai yang mengalir...

Hari ini...PEKIDA muncul kembali.Muncul muka gengster2 'taik anjing' membuat onar sampai ber'bulu' je mata rakyat seperti aku nih tengok telatah diorang.PEKIDA telah dijadikan 'enemy' untuk dikuburkan sesuai dengan fokus rakyat tuk kuburkan UMNO buat selama-lamanya.

Maka tahniah buat PEKIDA.Korang dah masuk list (Death Note) tuk dikuburkan.Dikuburkan sekali 'Malay Supremacist' yang rasis dan fasis.

No comments:

Post a Comment